In conformitate cu OUG 34/2014 privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta, Cumparatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul in termen de 14 zile lucratoare de la primirea produsului, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Taxa pentru returnarea produsului este responsabilitatea Cumparatorului. Suma rambursata va include doar costul produselor, excluzand taxele de transport.
In cazul in care Cumparatorul renunta la cumparare potrivit acestei clauze, este obligatoriu sa returneze produsul exact in starea in care a fost livrat, adica in ambalajul original, nefolosit, insotit de toata documentatia cu care a fost livrat si in perfecta stare de functionare. Daca nu sunt indeplinite aceste conditii, Cumparatorul nu are dreptul sa solicite rambursarea pretului. Returnarea produsului se va face catre sediul TradeWinds SRL, pe cheltuiala exclusiva a Cumparatorului. Rambursarea pretului catre Cumparator nu se va face inainte de primirea produsului si confirmarea de catre TradeWinds SRL ca acesta este in ambalajul original, nefolosit, insotit de toata documentatia cu care a fost livrat si in perfecta stare de functionare.
Conform ordonantei, sunt exceptate de la retur produsele care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid.
Pentru comenzile platite cu cardul, suma va fi returnata pe acelasi card utilizat la tranzactionare, in maxim 14 zile de la acceptarea returului.
Produsele ce au fost ridicate din punctul de lucru, chiar daca au fost comandate online sau telefonic, nu beneficiaza de retur. Acestea au posibilitatea de a fi verificate si de a li se testa functionalitatea la receptie si, conform legii, nu mai fac obiectul unui contract incheiat la distanta.
Produsele electronice sunt ambalate corespunzator de catre producator, cu suporti de siguranta / protectie din carton sau polistiren, folii cu bule de aer, pentru a asigura produsului siguranta necesara pentru o functionare corespunzatoare dupa ce a fost transportat. Produsele returnate in alte ambalaje decat cele oferite de producator, fara toate protectiile necesare, sunt pasibile de deteriorari datorate transportului. Consumatorul trebuie sa se asigure ca ambaleaza corect produsul ce urmeaza a fi returnat.
Orice modificare a starii produselor sau a ambalajului acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce la aplicarea unor taxe de readucere a produselor la starea in care au fost livrate. In cazurile in care produsele returnate prezinta deteriorari sau sunt incomplete, prezinta urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri electrice, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa, ne rezervam dreptul de a opri o suma din valoarea produsului (valoare cu TVA), suma ce va fi comunicata dupa evaluarea prejudiciilor aduse.
De asemenea, ne rezervam dreptul de a refuza acceptarea returului in situatia unor abuzuri (returnari repetate).
Te rugam sa verifici integritatea fizica a coletelor in momentul in care le primesti in prezenta curierului si sa ceri intocmirea unui proces verbal de constatare a daunelor daca produsele prezinta urme de deteriorare. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare.
Daca produsele de returnat au fost insotite de eventuale bonusuri, trebuie returnate si acestea.
In cazul persoanelor juridice (acestea nu au calitate de consumator) ne rezervam dreptul de a accepta sau nu returul produselor.
Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator. Iti recomandam pastrarea ambalajului original pentru protejarea integritatii produselor.
Pentru produsele electrice si electronice care necesita montaj (precum relee de protectie, contoare inteligente, etc), garantia si dreptul la retur se aplica doar daca instalarea este efectuata de personal autorizat ANRE, conform:
Legea 123/2012, art. 92 si 93 – prevede obligativitatea utilizarii personalului autorizat pentru instalatii electrice si sanctioneaza incalcarea cu amenzi intre 10.000 si 50.000 lei;
Legea 449/2003, art. 9 alin. (1) – garantia este conditionata de utilizarea si montajul corect;
OUG 34/2014, art. 14 alin. (3) – clientul este responsabil pentru orice diminuare a valorii produsului cauzata de manipulare necorespunzatoare;
Codul Civil, art. 1707 si 1709 – exclude raspunderea vanzatorului daca produsul este folosit incorect.
Prin urmare, in cazul echipamentelor electrice montate necorespunzator sau de persoane neautorizate, ne rezervam dreptul de a refuza atat garantia cat si returul, chiar daca solicitarea se face in termenul legal de 14 zile. Orice reclamatie legata de functionarea acestor produse trebuie insotita de dovada montajului realizat de un electrician autorizat.
Formularul de retur poate fi accesat aici Formular Retur
Pentru orice sesizari si reclamatii te rugam sa ne contactezi la adresa contact[@]tradewinds.ro